ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF), vásárlási tájékoztató! Kérjük figyelmesen olvassa el vásárlás előtt!

Tájékoztatjuk, hogy a Gombakiraly.hu WEBÁRUHÁZ-ban történő megrendelés esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az Ön és a Vitaldepo Kft. (a továbbiakban: Vitaldepo) között kötött szerződés részévé válnak, amennyiben a megrendelés leadását megelőzően elolvassa, tudomásul veszi és elfogadja a “Tudomásul veszem és elfogadom a Vásárlási feltételeket és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget (ÁSZF)rész kipipálásával. Az ÁSZT-t a rendelési oldalon lévő linkre kattintva tudja a vásárlást megelőzően elolvasni.

Az ÁSZF tárgya: a Gombakiraly.hu Webáruházon keresztül történt vásárlás általános szerződési feltételeinek ismertetése.

A honlap használatának segítségével létrejövő szerződések nyelve a magyar, az ily módon kötött szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, és azokat a Vitaldepo Kft. nem iktatja.  Az  Általános Szerződési Feltételek nem utal magatartási kódexre.

Kérjük, hogy csak akkor vásároljon webáruházunkban, ha jelen ÁSZF feltételeit megismerte, és azt maradéktalanul elfogadja. A webáruházban történő vásárlás esetén a jelen ÁSZF valamennyi rendelkezése elfogadottnak tekintendő.

Tájékoztatjuk, hogy az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ekertv.) rendelkezései szerint az Ön és a Vitaldepo Kft. között létrejött szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül.

Hogyan vásárolhatunk?

Boltjaink éjjel-nappal nyitva állnak, várjuk rendelését. Termékeinkről részletes leírást talál a terméklapon. Megrendelés esetén egy rövid regisztrációs oldalt kell kitöltenie, amely a számlázáshoz, szállításhoz szükséges adatokat kéri be. Webáruházunkban a termékek kategorizálva vannak, ezzel is segítve az Ön igényeinek leginkább megfelelő termék kiválasztását. Miután rábukkant a megvásárolni kívánt termékre, tegye bele a virtuális kosarába a “Kosárba tesz” feliratra kattintva. Ezt követően a kosár tartalmát frissítheti vagy törölheti.  A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatti, előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Megrendelés 

A Megrendelés menete:

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a “kosárba”.
2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni,
ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Az „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően válassza a „kosár frissítése” gombot.
3. Szállítási / Számlázási illetve a belépési adatok megadása /Amennyiben már regisztrálta magát akkor be tud lépni.
4. Szállítási/fizetési mód kiválasztása.
5. A rendelés folyamán a vásárló csak a „Tudomásul veszem és elfogadom a(z) Vásárlási feltételek -et és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget” szöveg kipipálását követően, a “Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni a rendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével. A Vásárló a megrendelés leadásával tudomásul veszi a felhasználási és rendelési feltételek elfogadásával együtt járó fizetési kötelezettségét.
6. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően azonnal automatikus visszaigazolást kap. Amennyiben az azonnali automatikus visszaigazolás 48 órán belül még sem érkezne meg, a Megrendelőt nem köti a szerződése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül. Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél tartalma alapján minden költséget tartalmaz.

Ha Ön korábban már vásárolt nálunk , akkor a program az Ön megrendelési adatlapját (szállítási cím, számlázási cím, stb.) megadott adatokkal automatikusan kitölti. Amennyiben még soha nem regisztrálta volna magát oldalunkon, akkor most ezt is megteheti.

Kérjük kísérje figyelemmel levelezését (a regisztrációban megadott e-mail címet), mert e-mailben tartjuk Önnel a kapcsolatot és tájékoztatjuk a rendelés menetéről, kiszállítás idejéről, vagy a rendelt termék beérkezéséről.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 11-15 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik az legkorábban azt követő napon kerül feldolgozásra.
Ügyfélszolgálatunk minden esetben-e-mailben legkésőbb a megrendelés leadását követő munkanapon visszaigazolja a rendelés feldolgozását. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-5 munkanapon belül. A feldolgozás esetleges késedelméért nem vállalunk felelősséget, ugyanakkor email-ben vagy telefonon tájékoztatjuk, ha a megrendelés teljesítése a szokásosnál tovább tart.
A Vitaldepo fenntartja a jogot, hogy akár a már visszaigazolt megrendelés esetén is – részben vagy egészben – elálljon a szerződéstől, és visszautasítsa a megrendelés teljesítését. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

Fizetési lehetőségek

1. Utánvétes fizetés

A csomag ellenértékét Ön a Futárnak, készpénzben, Forintban adja át a csomag átvételekor. A vételár később nem teljesíthető. A futár nem jogosult Önnek átadni a csomagot, amennyiben Ön a teljes ellenértéket egyidejűleg hiánytalanul nem fizeti meg. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak!

2. Fizetés átutalással

Fontos! A “Közlemény” rovatban minden esetben kérjük feltüntetni a megrendelő nevét. Csomagját az összeg számlánkon történő jóváírását követően szállítjuk ki. A rendelése átfutási ideje a banki átfutási idők miatt magyarországi utalás esetén 2-3 munkanappal meghosszabbodhat. Minden alkalommal jelezze Ügyfélszolgálatunk felé akár e-mailben, akár telefonon, ha átutalással szeretne fizetni.

Az átutalást ajándékozás esetén is ajánljuk. Ebben az esetben a címzettnek nem kell a csomagért fizetnie, a számlát pedig külön, postán küldjük el a megjelölt számlázási címre. Kérjük,amennyiben ezt a megoldást választja, mindenképpen jelezze nekünk, különben a számla automatikusan a csomagba kerül. Amennyiben ajándéknak szánja a csomagot, kérem minden képen előre jelezze ügyfélszolgálatunk felé ezt.

3. Fizetés készpénzzel személyes átvételnél

Amennyiben a csomagja  már átvehető, kollégáink értesítik Önt e-mail-ben vagy telefonon, s ezt követően lehetősége van személyesen kifizetni a csomag ellenértékét szegedi ügyfélszolgálati irodánkban. Felhívjuk figyelmét, hogy jelenleg irodánkban (6725 Szeged, Petőfi sgt. 79. alagsor 2. üzlet) csak készpénzben tud fizetni. Hétköznapokon 11-15 óra között tudjuk átadni Önnek csomagját, melyben az előzetesen megrendelt termékek találhatók.

4. PayPal rendszeren keresztüli utalás. Ebben az esetben a csomagban küldjük el Önnek a számlát.

5. Fizetés bankkártyával, a BARION.com oldalon keresztül. Ebben az esetben a csomagban küldjük el önnek számláját.

Jogi tudnivalók

Távszerződés

A Megrendelőlap elküldésével és annak a Vitaldepo Kft. által történő visszaigazolásával a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre a Vitaldepo Kft. H-6726 Szeged, Marostői u. 21. II/4. (adószám: 22797517-2-06; cégjegyzékszám: 06-09-015834; csomagküldő kereskedői engedély szám: 0373/2014 Szeged; telefon: 06(70)3222746; telefax: 06(62)433-790) mint Szolgáltató, valamint a Megrendelő, mint Vevő között az alábbi alpontok szerinti feltételekkel: a Szállító köteles utánvéttel vagy futárszolgálat útján a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szolgáltató köteles haladéktalanul e-mail vagy telefax útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében.

Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat – mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza – készpénzben a kézbesítő részére kifizetni.

A vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőző 24 órában a vásárlástól elállni.
Ezt az igényét köteles e-mail-ben a info@vitaldepo.hu vagy az egeszseg@gombakiraly.hu. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költségviselés nem terheli.

Elállás joga

A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól (Elállási nyilatkozat minta). Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email (info@vitaldepo.hu) vagy telefaxon (+36-62-671-150) keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe. A Vevő elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Vitaldepo Kft. 6725 Szeged, Petőfi sgt. 79. címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A Fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Szolgáltató jogosult a Fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. A Szolgáltató visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát; Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II.26) Korm. számú rendelet szabályai az irányadóak.

A Vitaldepo Kft. a Vevők adatait a szerződések teljesítése és az esetleges kifogások intézése érdekében az ügyletekre vonatkozó adatokkal együtt tárolja (Adatvédelmi nyilvántartási száma 04245-0001), azokat alvállalkozóinak átadja, akik azonban nem jogosultak azokat a teljesítést követően tovább tárolni, illetve megőrizni vagy más harmadik személyek részére továbbadni.

Jótállás, szavatosság

Termékekre vonatkozó szavatossági és jótállási feltételek a termékek csomagolásán vagy dokumentációján találhatók. A 151/2003. (IX. 22.) számú Kormányrendeletben meghatározott fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállás – terméktől és gyártótól függően minimálisan 12 hónap.

Garancialevéllel rendelkező termék (készülék) meghibásodása esetén a termékhez mellékelt garancialevélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá Ügyfélszolgálati elérhetőségeink bármelyikén.

A meghibásodott terméket a garanciális szervizpontra, vagy Ügyfélszolgálatunkra kell eljuttatnia, amelynek szállításáról Ön köteles gondoskodni. Portósan küldött csomagokat nem vesz át Ügyfélszolgálatunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

1. Kellékszavatosság

Ön, mint Fogyasztó a Vitaldepo Kft-vel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint, ha hibás terméket kap. A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A vevő fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl a vásárló kellékszavatossági nem tudja érvényesíteni. A Fogyasztó a kellékszavatossági jog érvényesítése esetén kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról a Fogyasztó egy másikra is áttérhet, ebben az esetben viszont a Fogyasztó köteles az áttérés költségét viselni kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele amennyiben a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vitaldepo Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

A termék hibája esetén a Fogyasztó  eldöntheti, hogy a korábban ismertetett Kellékszavatossági jogot vagy a Termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék abban az esetben tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a Fogyasztó  e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. Jótállás Hibás teljesítés esetén a Vitaldepo Kft a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre (10 000 Ft feletti értékű termékekre) a kötelező 1 év jótállást vállal. A Vitaldepo Kft. jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét a Vitaldepo Kft. köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti személyesen vagy levélben az alábbi elérhetőségek egyikén:

  • Ügyfélszolgálat: 6725 Szeged, Petőfi sgt. 79.
  • Telefon: +36-70-3222-746
  • E-mail: info@vitaldepo.hu, vagy egeszseg@gombakiraly.hu

3. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

Webáruházunk kínálatában olyan termékek is találhatók, melyek esetében a fogyasztó felbontás után nem gyakorolhatja az elállási jogot (vitaminok, étrend-kiegészítők, élelmiszerek stb.), ezzel kapcsolatban érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon.

Tájékoztatásként a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet 29. paragrafusa alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát az alábbi esetekben:

  • d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében,
  • e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

[box type=”alarm”]Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvénye érvényes.[/box]

Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.

Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét.
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.
A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.

Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken
tudja bejelenteni:
Levelezési cím: Vitaldepo Kft. 6725 Szeged, Petőfi sgt. 79.
Telefonszám: +36-70-3222-746
Email cím: info@vitaldepo.hu, vagy az egeszseg@gombakiraly.hu

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/

Békéltető testület
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
  • annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
  • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
  • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
  • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
  • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
  • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
    végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának

Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

A békéltető testület elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.huSomogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.huVeszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)
Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)
Név: dr. Vasvári Csaba elnök ( munkanapokon hívható

08:00-13:00 óráig: 06/30/608-0270-es mobilon)
Fogadóóra: kedden 08:00 – 13:00, ekkor közvetlenül hívható telefonszám:

88/814-121
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
web: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

az eljáró bíróságot;
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

„Online vitarendezési platform:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el. [http://www.bekeltet.hu/1-Hirek/296-Online-vitarendezes-ingyen-gyorsan-egyszeruen-gyakori-kerdesek-es-valaszok]

Az online vitarendezési platform  az alábbi linken érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU